۸۹۹۹ شماره پاسخگويي به سوالات پزشكي

سايت علوم پزشكي: مدير كل آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشكي گفت: افرادي كه سئوالاتي در حوزه هاي روان شناسي، تغذيه اي، پزشكي و مامايي دارند مي توانند با شماره تلفن ۸۹۹۹ از صبح تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر تماس حاصل كنند.

به گزارش خبرگار وب دا، دكتر فاطمه رخشاني با بيان اين مطلب گفت: با توجه به آن كه سرانه مطالعه بسيار كم است بايد آموزش ها را در رسانه هاي ديجيتال به ويژه رايانه و اينترنت در بين جوانان رواج دهيم.

وي افزود: ۹۵ درصد توليدات و آموزش هاي ما به شكل چاپي است و كمتر به آموزش هاي ديداري و شنيداري توجه شده است

دكتر رخشاني تصريح كرد: ۵۵ درصد خانواده هاي ايراني داراي رايانه و ۳۶ درصد از خدمات اينترنتي استفاده مي كنند، بنابراين آموزش از اين طريق بسيار تاثير گذار است.

مدير كل آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت به ضرورت استاندارد سازي رسانه ها تاكيد و عنوان كرد : كيفيت رسانه براي فعاليت در عرصه اطلاع رساني بايد مطلوب و مناسب باشد.

وي خاطر نشان كرد: با راه اندازي پايگاه سلامت، بسياري از افراد به پاسخ سئوالات خود دسترسي پيدا كردند.

دكتر رخشاني با بيان اين كه در اين مدت بيش از ۲۰ هزار سئوال مطرح شده است، گفت : ما سعي كرديم دسترسي به اطلاعات را راحت تر كنيم. با راه اندازي اين پايگاه بسياري از افراد كه حاضر نبودند برخي از سئوالات شان را از پزشك خود بپرسند (به ويژه در مورد رفتارهاي پرخطر) از اين طريق پاسخ خود را دريافت كردند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *